Spinning

Nej inte cyckel varianten.
Jag har börjat spinna eget garn.
Det är ju sjukt svårt att få det någorlunda jämt.
Beställde ett nybörjarkit från spinspiratin i fredags och idag fick jag det!
Än så länge har jag spunnit upp 1/3 av den grå gotlandsullen.
Kan vara så att det bara är den som är lite trög eller så är det såhär svårt.
Men det är fantastiskt roligt.
Och jag kan säga att det är Anna på stickfrossa's fel. alltihopa.
Hon gör alltid de mest inspirerande saker och jag är som jag brukar.
hittar jag en teknik som verkar spännande och rolig så måste jag prova.
Min sambo har pga detta förstått att jag är en textilnörd.
Att han inte förstått det tidigare, 1½ år borde väl vara nog?

Jag har hunnit med lite annat med.
En väska med 1up svampar till Calle är klar, sjukt snygg.
Sovrummet är i princip klar, ska till lite skrivbord och annat men det går att sova där igen!
Dessutom finns det lite ufon och pågående, den vita fiskartröjan lutar för tillfället åt ufo hållet.
Men jag gör en väska till míg själ med tv-spels-motiv i korstygn, Midna från Zelda the twighlight princess.

Bilder kommer förhoppningsvis snart, när jag får ändan ur...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0