sjuk och blä.

Jag vill inte vara sjuk.
Det är usch.
För jag tycker faktiskt att det är ganska roligt att jobba även om 1130-2115 passet är lite segt.

Men nu till roligare.
Bilder!
Ja jag har fått ändan ur lite grann.

Väskan till min sambo Calle, han gillar gamla NES och då ville jag göra något till honom inspirerat av det.
Allt började med bokmärket som skymtar i botten på väskan(blir nog kort på det i sin helhet med någon dag).
På baksida av det är det Bubble Bobble, gulligt som attan.
Sen har han behövt en ny väska ett tag så jag fick uppdrag att göra en, för vem vill inte vara ensam om en cool väska?

Jag blev själv sugen på en tv-spelsmotiv-väska, men kunde inte härma 8-bits motiven, hade blivit lite väl likt då.
Så jag har börjat (snaaart klar) med min favoritkaraktär ur senaste Zelda spelet ill Wii, Midna.
Och såhär långt har jag kommit för tillfället. Hoppas kunna bli klar med broderiet senare idag.
Aidaväven är en sådan man blöter upp och pillar bort så att broderiet blir direkt på tyget när man är klar.


Sen till det fantastiska som kom igår.
Massa fibrer!!
Roligt men svårt.
Första försöket ser hiskeligt ut, men det ska vara så?
Frågan är var man kan göra med ett nystan 50g ojämt grått ullgarn.
Såhär ser det iaf ut på sländan...
.
Har funderat på om jag ska tvinna garnet, det kan ju bli lite mindre ojämt då?

Får väl ta och nysta upp det och börja med nästa fiber i paketet.
Ger mig på den svarta merinon här näst, sen blir det den blå tussen.
Den vill jag ska bli lagom bra, har tänkt att jag ska sticka något litet till mamma i det.
Kanske blir det halvvantar eller pulsvärmare...

Kommentarer
Postat av: Jesper

aha det har kommit lite uppdateringar! trevligt värre!



och seriöst du får ta å sy ihop nått åt mig och skicka nån gång :)

2008-07-21 @ 20:15:45
URL: http://givingheadtothedead.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0